Dobra duša iz Sečuana

Bertolt Brecht: DOBRA DUŠA IZ SEČUANA

Glazba: Veseljko Barešić

Prijevod: Ivan V. Lalić

Redatelj: Ivica Kunčević
Skladatelj: Veseljko Barešić
Scenski pokret: Milko Šparemblek
Kostimografkinja: Danica Dedijer
Scenograf: Vitold Košir
Dizajner svjetla: Zoran Mihanović
Jezična savjetnica: prof. Đurđa Škavić
Asistent redatelja: Lovro Krsnik
Asistentica kostimografkinje: Ana Marija Srhoj – Filipović

 

 

OSOBE:

Vang, vodonoša: Ronald Žlabur
1. bog: Adam Končić
2. bog: Saša Buneta
3. bog: Ivica Zadro
Šen Te, Šui Ta: Jasna Palić Picukarić
Jang Sun, pilot bez namještenja: Filip Juričić
Gospođa Jang, njegova majka: Nada Abrus
Policajac: Ljubo Zečević
Udova Šin: Vanja Ćirić
Muž: Vinko Kraljević
Žena: Jasna Bilušić
Nećak: Renata Sabljak
Kućevlasnica Mi Cu: Sanja Marin
Gospodin Šu Fu: Davor Svedružić
Starac: Nedim Prohić
Starica: Mirela Brekalo
Stolar: Željko Duvnjak
Nezaposleni: Ivan Magud
Tjelohranitelj: Lovro Krsnik
Djeca: Ema Landeka, Beata Pucarić
Narod: Luka Brezinščak, Vanja Dacović, Vlado Ledinščak, Ivan Babić, Lovro Matasić

Orkestar Kazališta Komedija: Koncert majstor: Melita Šafran (1. violina)
Ivan Zovko (2. violina), Maro Dujmić / Daniela Zmazek (viola), Vinko Grubešić (violoncello), Saša Špoljar (bass), Duško Zubalj (klavir), Stanko Radiković (flauta), Luko Stanović (1. klarinet), Tomislav Babić (2. klarinet), Juraj Janjić (trombon), Salih Sadiković (udaraljke)

 

Pretpremijera: 24. travnja 2014.

Svečana premijera: 25. travnja 2014.

 

MOŽE LI DOBAR ČOVJEK PREŽIVJETI U OVOM SVIJETU?

Što znači biti dobar? Kakva to dobra duša, čovjek u pravom smislu te riječi,  može opstati u svijetu koji ga okružuje?   Kako ostati čist i pošten u društvu koji izgleda kao da je stvoreno tako da jedino nagrađuje zlo?

Ova velika pitanja izranjaju iz novog repertoarnog odabira kazališta Komedija: „Dobre duše iz Sečuana“ Bertolta Brechta.  U predstavi koja nas vodi u siromašno predgrađe grada Sečuana, u dalekoj, bajkovitoj Kini nema dobrog rješenja za naše junake. Oni su plitki, sebični, gramzljivi. Možda bi i mogli biti plemenitiji, ali svijet u kojem žive im to ne dopušta. Nema za njih boljeg puta, a ne možemo se oteti dojmu da tih rješenja nema ni za nas, danas, u našem okruženju.

Jer priča kaže da je mala i jadna uličarka Šen Te bila toliko dobra u srcu da je dobila nagradu od bogova. I sve što je dobila dijelila je drugima, a oni su joj to vratili pohlepom, prijevarom i lažima. Zato se morala praviti da je netko drugi, netko vrlo sposoban, okrutan i zao. Tada je uspjela i dobila poštovanje drugih, dobila je njihovu pozornost i strah. Tako je bilo puno lakše opstati u svijetu. Samo kome je onda potrebna dobrota? Znači li to da je dobar ujedno i naivan, jadan i glup?

Brecht u svojim komadima uvijek poziva na promišljanje, na aktivno sudjelovanje u radnji, on nas čak poziva da sudimo likovima koje gledamo na pozornici, da im mi ponudimo izlaz.

Zato vam naš novi naslov, naša dobra duša iz Sečuana, nudi angažiranu večer u kazalištu. Na pozornici će vam se pokazati karakteri koje ćete voljeti i razumjeti ali i  oni koje će te prezirati i osuđivati. Samo što ako se oni kriju u istoj osobi? Na vama je da ciničnim, razotkivajućim smijehom pokažete da ste odlučili: može li dobar čovjek preživjeti u ovom svijetu?

 

KRITIKE:
Vijenac  (Mira Muhoberac)

Kazalište.hr (Olivera Radović)