B. Andersson – B. Ulvaeus – C. Johnson: MAMMA MIA!

Datum: Srijeda, 28.12.2016. u 19:30 sati

B. Andersson – B. Ulvaeus – C. Johnson: MAMMA MIA!

Glazba i stihovi
Benny Andersson
Björn Ulvaeus
neke pjesme u suradnji sa Stigom Andersonom

Koprodukcija Zagrebačkog gradskog kazališta “Komedija” i Prospot d.o.o.

tekst: Catherine Johnson

Adaptacija na hrvatski: Dražen Bratulić

Mjuzikl Mamma Mia! izvorno su za Litterstar, u suradnji sa studijem Universal, u Londonu producirali Judy Cramer, Richard East i Björn Ulvaeus.

Dodatni materijal i aranžmani: Martin Koch

Glazbu objavio Universal Music Publishing Group

Redatelj i koreograf: Igor BarberićŽ
Dirigent: Dinko Appelt

Scenografkinja: Dinka Jeričević
Kostimografkinja: Mirjana Zagorec
Oblikovatelj tona: Mario Stanin
Dizajner svjetla: Miljenko Bengez

Asistentica redatelja: Petra Jagušić
Asistentica koreografa: Tihana Strmečki
Korepetitor: Krešimir Batinić
Plesni voditelj: Bojan Valentić
Suradnica scenografkinje: Marta Crnobrnja
Asistentica kostimografkinje: Emilija Šušković Jakopac

Osobe:
Donna Sheridan Renata Sabljak, Sanja Marin
Sophie Sheridan Vanda Winter, Ana Magud, Elena Brumini (od 1.12.2015.)
Sam Carmichael Đani Stipaničev, Dražen Bratulić
Harry Bright Ronald Žlabur, Matko Knešaurek
Bill Austin Ervin Baučić, Adalbert Turner
Sky Ivan Čuić, Damir Kedžo, Luka Nižetić
Tanya Mila Elegović, Danijela Pintarić
Rosie Nina Kaić Madić, Elena Brumini
Lisa Martina Ivanković
Ali Sara Duvnjak / Morana Paškiević (od 9.12.2015.)
Pepper Matija Škvorc
Eddie Zoran Simikić
Svećenik Boris Barberić
Ansambl: Ana Sertić, Sofija Široka, Ivana Mesec, Tamara Masnjak, Stela Gajski, Ana Hanić, Morana Paškiević, Kristina Škorić, Dragan Peka, Stjepan Lach, Božidar Peričić, Boris Barberić, Emil Kuzminski, Dejan Jakovljević, Mario Jukić, Marko Herceg
Lana Blaće, Larisa Marak, Jadranka Gospodnetić (off)

Orkestar:

Klavijature: Duško Zubalj, Berislav Antica, Zlatan Došlić, Dinko Appelt
Gitare: Ante Mažuran, Marko Kukulj
Bass gitare: Mladen Baraković, Martin Petračić
Bubnjevi: Borna Šercar, Ivica Lukšić
Udaraljke: Hrvoje Rupčić, Božo Rebić
Organizator orkestra: Branko Knotek

Programiranje zvukova:

Klavijature: Duško Zubalj, Jaroslav Kubiček, Dinko Appelt
Gitare: Marko Kukolj
Bubanj: Borna Šercar

 

Cjelokupni ansambl glazbeno uvježbao Dinko Appelt
Inspicijent: Zlatko Kelnerić

 

Svečane premijere: 18. i 19. lipnja 2015.

Cijene ulaznica: 100 i 120 kn

Trajanje: oko 2 sata i 30 minuta

 

 

„MAMMA MIA“ :

OD DERUTNOG KOMBIJA „NIRVANE“ DO LONDONSKOG TEATRA „PRINC EDWARD“ I KAZALIŠTA „KOMEDIJA“ NA ZAGREBAČKOM KAPTOLU

 

U kakvoj je to vezi jedna od najvećih rock-grupa u povijesti i to onih alternativnih i grunge rock grupa i musical Mamma Mia?

I zar bi Nirvana mogla imati ikakve veze s jednom i više uspješnica ABBA-e?

Pa tako i sa musicalom utemeljenim na cijelom nizu zimzelenih hitova švedske grupe koja je katapultno lansirana 1974. na Pjesmi Eurovizije s pjesmomWaterloo?

ABBA je u svega nekoliko godina iznjedrila toliko savršenih pop-pjesama da su je u tom umijeću usporedjivali s „Beatlesima“.

Pretjerano?

O, ne!

ABBA – savršena produkcija savršenih pop-pjesma, odreda hitova, postala je eto i nadahnućem za jednu „Nirvanu“ čiji su siromašni članovi u početku karijere u svom derutnom kombiju uz večeru od pola konzerve sardina slušali The Stooges ali i ABBU.

Posljedice toga itekako su jasne i vidljive u prebogatom opusu pjesama „Nirvane“ od kojih su mnoge imale klasično umijeće strukturiranja savršene pop-pjesme samo što su bile naravno Nirvana-Rock.

 

„Nirvana“ je bila sa sjeverozapada SAD-a iz Seattlea, njegove neugodne i neprijatne okolice u svakom pogledu, klimatskom naročito.

Na drugom kraju svijeta i drugu vrst nadahnuća od ABBA-e imala je Catherine Johnson .

Voljela je slušati ABBA- u ko i milijuni britanaca ali je u nje to bilo i kreativno, ne samo pasivno uživanje u hitovima svjetlucavog švedskog kvarteta.

 

Catherine Johnson napisala je cijeli, pravi musical , u tradiciji majstorskih djela londonskog West Enda , imenovala ga po hitu Mamma Mia, a utemeljila na još nizu hitova ABBA-e.

 

Mudra Catherine nije se puno mislila i svoju ideju predočila je u začetku autorima svih pjesama ABBA-e Bennyiju Andersonu i Bjornu Ulvaeusu koji su odmah bili involvirani u cijeli projekt..

Očito ne zbog love jer već su je dovoljno bili zaradili i zaradjuju nego kvalitete projekta.

Jedna od one lijepše polovice kvarteta Anni-Frid Lynstadt toliko je bila oduševljena projektom još u začecima da je i vlastitim financijama sudjelovala u pokretanju projekta a kasnije kad je Mamma Mia postao svjetski hit veoma često je nazočila na premijerama u pojedinim zemljama s velikim ponosom i radošću.

Sve je za musical MAMMA MIA započelo na legendarnom i vječnom za musical londonskom West Endu u teatru Prince Edward na svečanoj premijeri i svjetskoj praizvedbi 6.travnja 1999.

 

Koliko je od tada vode Temzom prošlo!

MAMMA MIA je prikazivana od tada pa do danas u više od četrdeset zemalja – ne smije se naravno zaobići nego istači i Broadway na Manhhattanu – a svakim danom broj zemalja se uvećava. Do danas je MAMMA MIA vidjelo više od 54 milijuna ljudi i nije onda ni čudo što je musical imao prestižnu brzinu prermijera, bržu nego i jedan musical u povijesti.

MAMMA MIA bila je najdugovječniji musical West End/Broadway u Las Vegasu.!

U Njemačkoj je na primjer MAMMA MIA dugo igrana istodobno čak u tri grada:Essenu, Hamburgu i Suttgartu!

Slično je bilo ili jest i u Rusiji i Kini.

Na cijelome svijetu o svakom trenutku je najmanje šest izvedbi musicala MAMMA MIA!

 

Zavodljiva i tako zavodljivo ispričana priča Catherine Johnson o mladoj koja pred vjenčanje želi otkriti koji joj je od tri muškarca otac uz glazbu ABBA-e naravno da nije mogla mimoići ni Gradsko kazalište Komedija na zagrebačkom Kaptolu. A i zašto bi?

Komedija ima predugu tradiciju stvaranja tako posebno teškog,zahtjevnog žanra teatra – musical!

Da ne bi u svoj repertoar uvrstila i MAMMA MIA i izvela ga vlastitim snagama kao što je imala uvijek snage i umijeća kreirati vlastiti domaći musical i izvesti ga vlastitim snagama.

Uostalom MAMMA MIA ima sve odlike savršenoga musicala.

Sjajan je kao komedija.

Sjajan kao obiteljska vrijednost

Kao prijateljska vrlina

I kao klasični teatarski glazbeni show!

A to sve ima i imala je i ima

I imati će KOMEDIJA!

Pa tako i sa MAMMA MIA!

 

Ante Batinović

 

Iz medija:

PolitikaPlus