
Jazz orkestar HRT-a pod vodstvom Mirona Hausera priprema posebno glazbeno putovanje kroz svijet latin jazza, s naglaskom na povezivanju različitih kultura i glazbenih stilova. Energični ritmovi, vatromet instrumentalnih boja, dinamične improvizacije – sve to očekuje nas uz glazbu koja nosi istinski plesni ugođaj i neodoljivu pozitivnu energiju.
U vatrene afrokubanske ritmove i zvukove uvest će nas Bembé osnivača Jazz orkestra HRT-a Zlatka Černjula. Ta skladba već godinama nosi status zaštitnog znaka HRT-ove emisije Vrijeme je za jazz i podsjeća na bogatu jazz tradiciju u Hrvatskoj, ali i početke našega orkestra.
Night in Tunisia klasik je legendarnog Dizzyja Gillespieja, jednog od začetnika bebopa, koji je u svoj glazbeni izričaj uveo afrokubanske ritmove. Gillespie je svoj jazz spojio s elementima kubanske, afričke i karipske glazbe, čineći ovaj stil posebnim. Na programu je i Manteca koju su 1947. godine zajednički skladali Dizzy Gillespie i kubanski udaraljkaš Chano Pozo, uz aranžman Gila Fullera. Riječ je o jednoj od najranijih i najpoznatijih melodija afrokubanskog jazza.
La Fiesta je jedan od klasika pionira jazz fusiona, Chica Coree, a u aranžmanu Michaela Philipa Mossmana dobila je vatrenu afrokubansku verziju. Jednako vatrena je i obrada mambo hita Oye como va Tita Puentea, koji je 1970. godine popularizirao Santana, a još jedan njegov mambo, Ran Kan Kan – u kojemu vodstvo preuzimaju udaraljke – čut ćemo nakon hita Mueva Los Huesos. Riječ je o skladbi s albuma koji je Gordon Goodwin’s Big Phat Band objavio 2001. kao svoj debi i na kojemu je gotovo sve skladbe (osim Dvoglasne invencije u d-molu J. S. Bacha) skladao upravo Gordon Goodwin.
Umjetnički voditelj Jazz orkestra HRT-a Miron Hauser, kao veliki zaljubljenik u latin jazz, i sam sklada nadahnut tim žanrom, pa su na programu i dvije njegove skladbe: Tumbao, koja je 2020. godine objavljena na istoimenom albumu Tumbao Cubisma i Jazz orkestra HRT-a, te Hija De Yemaya, koja se nalazi na prošle godine objavljenom Hauserovom prvom autorskom albumu Moja Kuba. Oba izdanja nagrađena su Porinom u kategoriji ‘najbolji album jazz glazbe’.
Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije, jedini profesionalni sastav te vrste u Hrvatskoj, svojim neprekidnim djelovanjem gotovo osam desetljeća, svrstava se među najdugovječnije big bandove na svijetu. Utemeljen je u sezoni 1946./1947. kao Plesni orkestar Radio Zagreba za potrebe radijskih emisija i snimanja, da bi s vremenom počeo i javno nastupati; osim sudjelovanja u mnogim javnim emisijama te samostalnih koncerata u zemlji i inozemstvu, od 2000. godine održava vlastiti koncertni ciklus koji se izravno prenosi na Trećem programu Hrvatskoga radija.
Od vodstva prvih dirigenata, Zlatka Černjula, Miroslava Killera, Milivoja Körblera i Nikice Kalogjere, preko Miljenka Prohaske, do Silvija Glojnarića, Saše Nestorovića, Andreasa Marinella, orkestar se profilirao u jedan od najutjecajnijih jazz sastava na našoj sceni i pravi nukleus ponajboljih jazz-glazbenika. Jedna od posebnosti orkestra je što većina njegovih članova, osim kao izvođači, djeluju i kao skladatelji i aranžeri. Miljenko Prohaska, koji je orkestar vodio najdulje, od 1955. do 1989., usmjerio je programsku orijentaciju na domaći repertoar, čime je orkestar izgradio specifični stil, prepoznatljiv u međunarodnim granicama. Ta praksa traje i danas kroz autorske koncerte članova orkestra i mnogobrojne suradnje s domaćim glazbenicima raznih žanrovskih opredjeljenja. Istodobno, vodeći glazbenici međunarodne jazz-scene redovito gostuju kao solisti i dirigenti, a sve to zabilježeno je na audio i videosnimkama pohranjenima u arhivi HRT-a i višestruko nagrađivanim diskografskim izdanjima; među posljednjima su Candide, autorski album Maria Bočića (Croatia Records/HRT), Dino Dvornik Tribute (Croatia Records/HRT), te Moja Kuba, autorski album Mirona Hausera (Cantus / HRT).
Od sezone 2019./2020. umjetnički voditelj je Miron Hauser.
Miron Hauser (Pula, 1985.) diplomirao jazz trombon na Sveučilištu za glazbu i primijenjene umjetnosti u Grazu u klasi Eda Neumeistera, te magistrirao na Konzervatoriju Giuseppe Tartini u Trstu. Tijekom školovanja sudjelovao je na seminarima i radionicama istaknutih jazz glazbenika i pedagoga. Prve doticaje s jazzom ostvario je i prije formalnog obrazovanja, kao član Jazz orkestra Hrvatske glazbene mladeži (2004. – 2012.) gdje ostvaruje suradnje s uglednim glazbenicima svjetske jazz scene: Toshiko Akiyoshi, Joseph Bowie, John Hollenbeck, Dave Liebman, Peter Erskine, Jim McNeely, Miljenko Prohaska, Yellowjackets, Randy Brecker, Bob Mintzer i drugi. Od 2011. član je Jazz orkestra HRT-a gdje je također imao priliku svirati s brojnim eminentnim svjetskim jazz glazbenicima. Jedan je od osnivača Jazzistra orkestra u kojem djeluje kao aranžer, skladatelj, dirigent i trombonist. Član je slovensko-kubanskog sastava Los Señores, povremeni gost sastava Cubismo, a svirao je i s kubanskom salsa grupom Maykel Blanco y su salsa mayor. Od 2011. do 2016. bio je stalni član pop-sastava Jinx. Surađivao je i s nizom hrvatskih pop-glazbenika, među kojima su Oliver Dragojević, Nina Badrić, Natali Dizdar i Gibonni. Od osnivanja ansambla do 2019., kao tenor-trombonist, skladatelj i aranžer, bio je član jazz seksteta B’s Funstallation. Trostruki je dobitnik nagrade Status Hrvatske glazbene unije za najboljeg jazz trombonista, te višestruki dobitnik nagrade Porin. Na svojemu prvom autorskom albumu, Moja Kuba (Cantus, HRT, 2024.), zabilježenom uz Jazz orkestar HRT-a, predstavio se kao skladatelj, aranžer, trombonist i dirigent. Album je nagrađen Porinom u kategoriji ‘najbolji album jazz glazbe’. Umjetnički je voditelj Jazz orkestra HRT-a od sezone 2019./2020.
Ulaznice dostupne online na ulaznice.hr te na blagajni Kluba Kazališta Komedija. Radno vrijeme blagajne je od 18:30 do 21:30, isključivo na dane kada se održavaju predstave/programi u Klubu.