Započele probe za predstavu “Ponos i predrasude”

U utorak, 10. lipnja 2025. započele su čitaće probe za predstavu PONOS I PREDRASUDE, koju je prema kultnom romanu Jane Austin, prema prijevodu Mirne Čubarić, za kazalište adaptirala Ivana Vuković, a režira Marina Pejnović. 

Autorski tim čine scenograf Stefano Katunar, kostimografkinja Petra Pavičić, autor glazbe Ivan Josip Skender, koreografkinja Silvija Marchig te lektor Damir Lončar.

Glumački ansambl čine Damir Lončar, Vanja Ćirić, Vanda Winter, Dajana Čuljak, Nera Stipičević, Ivona Kundert, Ružica Maurus, Ana Magud, Ivan Glowatzky, Nina Kaić Madić, Filip Juričić, Tara Thaller, Roko Sikavica, Ognjen Milovanović, Dubravka Ostojić, Marija Jerneić, Igor Mešin, Jasna Bilušić i Ivan Magud.

Premijera je planirana za zadnje tromjesečje 2025. godine.

Prije više od dvijestotine godina Jane Austen pod pseudonimom piše Ponos i predrasude, roman čija nam slojevitost otvara razne načine čitanja, od onog površnijeg ljubavnog do socijalnog, klasnog, feminističkog pa i društveno-povijesnog. Kada uvidimo da žene na početku 19. stoljeća u Engleskoj nisu smjele zarađivati ni raspolagati novcem, obitelj koja ima pet kćeri već zvuči kao situacija.  Kad u to upletemo i ponos i predrasude, odnosno činjenicu da žena u takvim okolnostima ne pristaje na brak kao društveni ugovor nego zahtijeva ljubav i poštovanje, već smo dobili zaplet kojem se ne nazire jednostavan rasplet.

Iako često sveden “tek” na ljubavni roman, ovaj roman će  u produkciji Kazališta Komedija zaživjeti kao punokrvna romantična komedija, svjesna da mnoge peripetije proizlaze iz klasnih i rodnih postavki na koje njegove protagonistkinje ne pristaju.

Komični potencijal ovog romana nalazimo u društvu i obitelji oko glavne junakinje Elizabeth, čija britkost donosi satiričan prikaz tadašnjih pravila, a njezina beskompromisnost dovodi u pitanje društvene uzuse te englesku uniformiranu svakodnevicu čini smiješnom. Iz modernog stajališta vrlo je zanimljivo promatrati koliko je ta junakinja spremna riskirati da ne iznevjeri sebe. Iako žene danas smiju zarađivati, brak je i danas često pitanje ekonomske ovisnosti i ispunjavanje društvenih očekivanja.

Postavljanje ovog romana naslonjeno je na tematski krug  koji pripada repertoaru Kazališta Komedija, no ovog puta iz stajališta samosvjesne, pametne i neustrašive žene koja će sve društvene norme i svu gospodu dovesti u pitanje.