PONOS I PREDRASUDE

Autorica: Jane Austin

Prevela: Mirna Čubranić

Tekst adaptirala: Ivana Vuković

Redateljica: Marina Pejnović

Scenograf: Stefano Katunar

Kostimografkinja: Petra Pavičić

Autor glazbe: Ivan Josip Skender

Koreograf: Silvija Marching

Lektor: Damir Lončar

 

ULOGE:

Gospodin Bennet: Damir Lončar

Gospođa Bennet: Vanja Ćirić

Jane Bennet: Vanda Winter

Elizabeth Bennet: Dajana Čuljak

Mary Bennet: Nera Stipičević

Kitty Bennet: Ivona Kundert

Lydia Bennet: Ružica Maurus

Charlotte Lucas: Ana Magud

Gospodin Bingley: Ivan Glowatzky

Caroline Bingley: Nina Kaić Madić

Gospodin Darcy: Filip Juričić

Georgiana Darcy: Tara Thaller

Gospodin Wickham: Roko Sikavica

Gospodin Collins: Ognjen Milovanović

Lady Catherine de Bourgh: Dubravka Ostojić

Anne de Bourgh: Marija Jerneić

Ujak Gardiner: Igor Mešin

Ujna Gardiner: Jasna Bilušić

Pukovnik Fitzwilliam: Ivan Magud

Gospođa Reynolds, domaćica

Gospodin / vojnik / sluga

Gospodin / vojnik / sluga

Gospodin / vojnik / sluga

 

Inspicijentica: Dijana Dajčić

Šaptačica: Stela Žingerlin

Premijera: sezona 2025/2026 – jesen 2025. 

Prije više od dvijestotine godina Jane Austen pod pseudonimom piše Ponos i predrasude, roman čija nam slojevitost otvara razne načine čitanja, od onog površnijeg ljubavnog do socijalnog, klasnog, feminističkog pa i društveno-povijesnog. Kada uvidimo da žene na početku 19. stoljeća u Engleskoj nisu smjele zarađivati ni raspolagati novcem, obitelj koja ima pet kćeri već zvuči kao situacija.  Kad u to upletemo i ponos i predrasude, odnosno činjenicu da žena u takvim okolnostima ne pristaje na brak kao društveni ugovor nego zahtijeva ljubav i poštovanje, već smo dobili zaplet kojem se ne nazire jednostavan rasplet.

Iako često sveden “tek” na ljubavni roman, ovaj roman će  u produkciji Kazališta Komedija zaživjeti kao punokrvna romantična komedija, svjesna da mnoge peripetije proizlaze iz klasnih i rodnih postavki na koje njegove protagonistkinje ne pristaju.

Komični potencijal ovog romana nalazimo u društvu i obitelji oko glavne junakinje Elizabeth, čija britkost donosi satiričan prikaz tadašnjih pravila, a njezina beskompromisnost dovodi u pitanje društvene uzuse te englesku uniformiranu svakodnevicu čini smiješnom. Iz modernog stajališta vrlo je zanimljivo promatrati koliko je ta junakinja spremna riskirati da ne iznevjeri sebe. Iako žene danas smiju zarađivati, brak je i danas često pitanje ekonomske ovisnosti i ispunjavanje društvenih očekivanja.

Postavljanje ovog romana naslonjeno je na tematski krug  koji pripada repertoaru Kazališta Komedija, no ovog puta iz stajališta samosvjesne, pametne i neustrašive žene koja će sve društvene norme i svu gospodu dovesti u pitanje.