
Autorica: Jane Austin
Prevela: Mirna Čubranić
Tekst adaptirala: Ivana Vuković
Redateljica: Marina Pejnović
Scenograf: Stefano Katunar
Kostimografkinja: Petra Pavičić
Autor glazbe: Ivan Josip Skender
Koreograf: Silvija Marching
Lektor: Damir Lončar
ULOGE:
Gospodin Bennet: Damir Lončar
Gospođa Bennet: Vanja Ćirić
Jane Bennet: Vanda Winter
Elizabeth Bennet: Dajana Čuljak
Mary Bennet: Nera Stipičević
Kitty Bennet: Ivona Kundert
Lydia Bennet: Ružica Maurus
Charlotte Lucas: Ana Magud
Gospodin Bingley: Ivan Glowatzky
Caroline Bingley: Nina Kaić Madić
Gospodin Darcy: Filip Juričić
Georgiana Darcy: Tara Thaller
Gospodin Wickham: Roko Sikavica
Gospodin Collins: Ognjen Milovanović
Lady Catherine de Bourgh: Dubravka Ostojić
Anne de Bourgh: Marija Jerneić
Ujak Gardiner: Igor Mešin
Ujna Gardiner: Jasna Bilušić
Pukovnik Fitzwilliam: Ivan Magud
Gospođa Reynolds, domaćica
Gospodin / vojnik / sluga
Gospodin / vojnik / sluga
Gospodin / vojnik / sluga
Inspicijentica: Dijana Dajčić
Šaptačica: Stela Žingerlin
Premijera: sezona 2025/2026 – jesen 2025.
Prije više od dvijestotine godina Jane Austen pod pseudonimom piše Ponos i predrasude, roman čija nam slojevitost otvara razne načine čitanja, od onog površnijeg ljubavnog do socijalnog, klasnog, feminističkog pa i društveno-povijesnog. Kada uvidimo da žene na početku 19. stoljeća u Engleskoj nisu smjele zarađivati ni raspolagati novcem, obitelj koja ima pet kćeri već zvuči kao situacija. Kad u to upletemo i ponos i predrasude, odnosno činjenicu da žena u takvim okolnostima ne pristaje na brak kao društveni ugovor nego zahtijeva ljubav i poštovanje, već smo dobili zaplet kojem se ne nazire jednostavan rasplet.
Iako često sveden “tek” na ljubavni roman, ovaj roman će u produkciji Kazališta Komedija zaživjeti kao punokrvna romantična komedija, svjesna da mnoge peripetije proizlaze iz klasnih i rodnih postavki na koje njegove protagonistkinje ne pristaju.
Komični potencijal ovog romana nalazimo u društvu i obitelji oko glavne junakinje Elizabeth, čija britkost donosi satiričan prikaz tadašnjih pravila, a njezina beskompromisnost dovodi u pitanje društvene uzuse te englesku uniformiranu svakodnevicu čini smiješnom. Iz modernog stajališta vrlo je zanimljivo promatrati koliko je ta junakinja spremna riskirati da ne iznevjeri sebe. Iako žene danas smiju zarađivati, brak je i danas često pitanje ekonomske ovisnosti i ispunjavanje društvenih očekivanja.
Postavljanje ovog romana naslonjeno je na tematski krug koji pripada repertoaru Kazališta Komedija, no ovog puta iz stajališta samosvjesne, pametne i neustrašive žene koja će sve društvene norme i svu gospodu dovesti u pitanje.